Rotterdam, miasto i port położone nad Morzem Północnym, wykorzystuje swoje położenie do kreowania połączeń morskich, logistycznych i biznesowych Europy Północnej ze światem. Port i działające w nim klastry przemysłowe są miejscem tworzenia przewagi konkurencyjnej w oparciu o innowacje.
Port w Hamburgu (homePORT), Halifaxie (PIER) i w Walencji (Opentop) uruchomiły prace nad projektem i wdrożeniem sieci ośrodków innowacji w portach. To pierwsze takie przedsięwzięcie na rynku.
Międzynarodowe kryzysy ukształtowały morską obsługę towarów w porcie w Hamburgu w 2022 roku. Hamburskie terminale obsłużyły 119,9 mln ton ładunków morskich. Oznacza to zmianę o minus 6,8 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.
Air Products i Zarząd Portu w Hamburgu podpisały memorandum o współpracy przy określeniu możliwości zbudowania kompleksowego łańcucha wartości wodoru w porcie w Hamburgu.
Rząd holenderski oznajmił czterem największym firmom, w tym Royal Dutch Shell Plc i Exxon Mobil Corp., że w nadchodzących latach wyda aż 2,1 miliarda euro, aby zdeponować część emisji dwutlenku węgla pod ziemią.
Wypalone słońcem przestrzenie i nieustanna bryza z Morza Czerwonego sprawiają, że północno-zachodni kraniec Arabii Saudyjskiej jest miejscem, które ma w przyszłości stać się globalnym centrum produkcji ekologicznego wodoru.
Tak powstaje baza serwisowa Baltic Power [wideo]
Już w piątek konferencja „Świat, który nadchodzi”
Unimot wynajmuje terminal LPG w niemieckim Wilhelmshaven
Szkoła Morska w Gdyni wykształci monterów turbin wiatrowych
Resort infrastruktury: plan ws. powrotu statków pod polską banderę
Testy atomowego okrętu podwodnego pod brytyjską banderą. HMS Anson wdrażany do służby